سم پروفنوفوس (کواکرون )آریا شیمی ۱ لیتری

525,000 تومان

12 عدد در انبار

سم حشره کش پروفنفوس گلسم


✴️حجم:۱لیتری


✴️برند:گلسم_golsam


✴️موارد مصرف: برای کرم قوزه پنبه کاربرد دارد.


✴️میزان مصرف: به میزان 2 لیتر در هکتار مورد استفاده قرار میگیرد.


✴️روش مصرف: این سم بصورت محلول‌پاشی مصرف میگردد.


✴️اصالت کالا:اصل


✅مکانیسم اثر سم حشره کش پروفنفوس

⏩این سم مهار کننده آنزیم کولین استراز است و با تاثیر بر سیستم عصبی و فلج کردن حشرات آنها را از بین می برد. این حشره کش با خاصیت نفوذی هنگام سمپاشی از سطح برگ عبور کرده و به پشت برگ می رسد و مدت زیادی در پشت برگ به دور از تابش نور آفتاب باقی می ماند به همین جهت می تواند به خوبی آفات گیاهی را کنترل کند.

⏩حشره کش پروفنفوس با اثر تماسی – گوارشی و نفوذی برای کنترل طیف وسیعی از آفات جونده و مکنده مانند شته ها، کنه ها، تریپس ها، مینوزها و به خصوص کرم قوزه پنبه در محصولات زراعی و درختان میوه مورد استفاده قرار می گیرد و خاصیت تخم کشی نیز دارد.


✅موارد مصرف سم حشره کش پروفنفوس گلسم

⏩این حشره کش برای کنترل کرم غوزه پنبه و حشرات خصوصاً بال ‌پولک ‌داران و کنترل کنه‌ ها در محصولاتی مانند پنبه، ذرت، چغندرقند، سویا، سیب زمینی، سبزیجات، توتون و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

⏩این آفت کش برای کنترل آفات گوجه فرنگی ، یونجه ، خشخاش ، شاهدانه ، سویا ، بادمجان ، کدو ، شبدر ، کنف ، ذرت خوشه ای نیز استفاده می شود. در ایالات متحده این ماده منحصراً روی پنبه استفاده می شود و در اصل علیه حشرات لپیدوپتر مورد استفاده قرار می گیرد.


🛑به شکل مخلوط با فوکسیم ، سایپرمترین ، ایمیداکلوپرید بتا- سایپرمترین و دلتامترین ، می توان از پروفنوفوس برای کنترل آفات و همچنین شته های گندم و کلم استفاده کرد.

🛑اين حشره کش را بسته به نوع آفت می توان ۲ تا ۲/۵ ليتر در هکتار مورد استفاده قرار داد.


✅ملاحظات زیست محیطی سم حشره کش پروفنفوس

⏩سمیت کواکرون برای پستانداران ۳۳۰۰ میلی گرم بر کیلوگرم ، برای پرندگان ۷۰-۱۰۰۰ میلی گرم بر کیلوگرم ، برای ماهی ها ۰.۳- ۰.۸ میلی گرم بر لیتر می باشد. بنابراین برای پرندگان سمیت متوسطی دارد اما برای موجودات آبزی و ماهی ها بسیار خطرناک است. پروفنوفوس برای پستانداران کوچک ، زنبورهای عسل و بی مهرگان آبزی نیز سمی می باشد.

⏩بنابراین باید از آلودگی آب های سطحی و روان با شستن ظروف آلوده به سم خودداری کرده و هنگام سمپاشی فاصله از آب ها را مورد نظر قرار دهید. دوره کارنس این سم برای محصولات مختلف ۱۴ روز می باشد.


✅کاربرد سم پروفنوفوس

🛑سم پروفنوفوس برای دفع و از بین بردن آفات و حشرات مضر در کشاورزی استفاده می شود. این سم برای از بین بردن بسیاری از آفات کشاورزی مانند کنه ها و مگس های سفید مناسب است. این سم با نفوذ به بدن این حشرات، سیستم عصبی آنها را از کار انداخته و باعث مرگ این حشرات مضر می شود. کشاورزان از سم پروفنوفوس برای دفع و از بین بردن آفات و محافظت از محصولات خود استفاده می کنند.


✅نام تجاری سم پروفنوفوس

⏩سم پروفنوفوس با نام تجاری سم کراکرون در بازار شناخته می شود. این سم در بین کشاورزان بسیار محبوب و پر استفاده است.

⏩پروفنوفوس حشره کش از گروه فسفره آلی تماسی ،گوارشی، تدخینی و غیر سیستمیک با خاصیت نفوذی که پس از سمپاشی از طریق برگ و سایر اندام های سبز گیاه جذب می شود.


✅نحوه عمل پروفنفوس:

❇️این حشره کش خاصیت کنه کشی نیز دارد.

❇️این حشره کش اغلب حشرات جونده و مکنده را کنترل می کند .

❇️به علت نفوذ سریع پروفنوفوس بارندگی چند ساعت پس از سمپاشی تاثیر این سم را کاهش نمی دهد.

❇️نحوه تاثیر این آفت کش در مهار آنزیم کولین استراز در سیستم عصبی جانوران است. استیل کولین به عنوان ناقل پیام عصبی در فضای بین سیناپسی عمل می‌کند و موجب تحریک اکسون بعدی می‌شود. پروفنوفوس در بدن حشره موجب تجمع آن در سیناپس شده در نتیجه تحریک رشته عصبی بعدی به صورت مستمر ادامه می‌یابد.

❇️مصرف این حشره کش در محصولات باغی به شدت ایجاد حساسیت می کند و عوارضی مانند کندی رشد، زردی و سوختگی و خزان ایجاد می کند. در محصولات توصیه شده نیز نبایستی میزان سم مصرفی بیشتر از حد مجاز و توصیه شده باشد .

❇️ابتدا میزان مورد نظر را در کمی آب به خوبی حل کرده محلول را به داخل تانک نیمه پر سمپاش ریخته و سپس بقیه مخزن را پر کنید.

❇️در زمان سمپاشی از ماسک، عینک و لباس محافظتی استفاده کنید.

❇️حتما آب سمپاشی آب زلال و فاقد کدورت یا شوری باشد.

❇️بطری های خالی را با آب شسته سپس سوراخ کرده و با رعایت نکات بهداشتی معدوم نمایید.

❇️برای کسب نتیجه مطلوب، پوشش کامل تمام اندام های هوایی گیاهان الزامی است . این حشره کش از دوام بسیار زیادی بر روی گیاهان برخوردار است. اما به دلیل چسبندگی با مواد آلی و معدنی به آسانی از خاک جدا نشده و این خاصیت مانع از انتشار و آلودگی سفره های آبی می گردد.

❇️در ساعات گرم و داغ و یا وزش باد از سمپاشی خودداری کنید.

❇️جهت جلوگیری از توسعه مقاومت لطفا حشره کش فوق را در تناوب با حشره کش هایی از خانواده متفاوت مصرف کنید..

❇️از ورود چهار پایان به مزارعی که در آنها از این سم استفاده شده جلوگیری شود تا آنها آسیبی نبینند.


✅قیمت سم پروفنوفوس گلسم

🔶سم حشره‌کش پروفنوفوس به‌صورت قوطی ۱ لیتری در فروشگاه پتوس کود موجود است. جهت استعلام قیمت و موجودی می‌توانید از طریق واتساپ شماره‌های درج شده در سایت با ما در ارتباط باشید.


✅خرید سم پروفنوفوس گلسم

🔶جهت خرید سم حشره‌کش دیکلرووس می‌توانید سفارش خود را از طریق سایت ثبت کنید یا از طریق شماره واتساپ‌های داخل سایت نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمائید.مریم بابایی _فروشگاه پتوس کود _۰۹۱۳۶۸۱۳۶۸۲

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “سم پروفنوفوس (کواکرون )آریا شیمی ۱ لیتری”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *