کود زیستی حاوی قارچ تریکودرما هارزیانوم ۱ لیتری

160,000 تومان

24 عدد در انبار

کود زیستی مایع تریکودرما


بسته بندی:۱لیتری


شرکت تولید کننده:رویان تیسان سبز


حالت:مایع


تولید کشور:ایران


مناسب برای:ریشه, غده


قابلیت مصرف:خاکی, همراه با آب آبیاری


میزان مصرف:


مزارع و باغات:۲_۳لیتر در هکتار همراه با آب آبیاری در طول دوره رشد ماهی یکبار تکرار بشود.


ریشه نشا و نهال:۲لیتر در ۱۰۰لیتر آب رقیق شده خوب همزدن شود و ریشه را چند دقیقه در محلول قرار دهید و سپس اقدام به کشت نمایید.


گلخانه خاکی:۱ تا ۲ لیتر در همراه آب آبیاری به ازای هزار مترگلخانه در طول دوره رشد ماهی یکبار تکرار بشود


گلخانه هیدروپونیک:۲لیتر در ۱۰۰۰ لیتر آب ،در طول دوره رشد هر دو هفته یکبار تکرار شود، ترجیحا ۴ مرحله در طول دوره رشد تکرار شود .


چالکود درختان:۱لیتر در ۱۰۰لیتر آب رقیق کرده و در هر چالکود ۱ لیتر از ترکیب حاصل بریزید


بذرمال:۱ لیتر برای ۱۰۰کیلو بذر با اندازه متوسط


مزایای استفاده از قارچ ترکودرما:

  1. افزایش توسعه ریشه
  2. کاهشphدر خاک های قلیایی
  3. افزایش تحمل گیاه به شوری
  4. افزایش مقاومت گیاه به استرس های محیطی مانند کم آبی و شوری و استرس

زمان استفاده از کود بیولوژیک تریکودرما

زمان استفاده از کود قارچ‌کش بیولوژیک تریکودرما به نوع بذر، گیاه و همچنین میزان درگیری با بیماری، بستگی دارد. در برخی موارد، برای پیشگیری از ابتلا به آفات قارچی، در هنگام کاشت، از این محصول به شکل بذرمال یا چالکود استفاده می‌شود. همچنین در موارد دیگر کود بیولوژیک تریکوران پی همراه با آبیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای درختانی مانند پسته، گردو و… نیز می‌توانید در اواخر فروردین ماه از این کود بیولوژیکی استفاده نمائید.


نقش قارچ تریکودرما در کشاورزی ارگانیک

قارچ تریکودرما گونه ای از قارچ های خاکی است که در جلوگیری از رشد بسیاری از انواع ریشه های گیاهی و مهار قارچ هایی که باعث بسیاری از بیماری ها می شوند موثر است. تریکودرما یک عامل کنترل زیستی قوی است و به طور گسترده برای کنترل بیماری قبل و پس از برداشت استفاده می شود.

تریکودرما گونه به شکل قابل توجهی رشد میکروارگانیسم های بیماری زا گیاهی را از طریق دربرگیری و ایزوله کردن سرکوب می کند و سرعت رشد گیاه را تنظیم می کند.

قارچ تریکودرما می تواند سلامت گیاه را حتی در غیاب عوامل بیماری زا بهبود بخشد. قارچ در خاکی که اسیدی است بهتر رشد می کند و با ترشح اسیدهای آلی به ایجاد چنین محیطی کمک می کند.

تحقیقات نشان داده است که تریکودرما می تواند پاسخ های دفاعی گیاه را فعال کند، که گیاه را قادر می سازد برخی از عفونت ها را در بالای سطح زمین کنترل کند.


تریکودرما چطور بیماری های گیاهی را سرکوب می کند؟

پاتوژن های گیاهی را از طریق چندین مکانیسم آنتاگونیستی از جمله آنتی بیوز، مایکوپرازیتیسم، رقابت برای مواد مغذی و فضای رشد، ارتقای رشد گیاه، مکانیسم های دفاعی القایی گیاه و اصلاح شرایط محیطی سرکوب می کند. گونه های تریکودرما به طور قابل توجهی رشد میکروارگانیسم های بیماری زا گیاهی را سرکوب می کنند و سرعت رشد گیاه را تنظیم می کنند. آنها می توانند باعث سرکوب بیماری در خاک شوند و در کنترل بیولوژیکی بیماری های گیاهی نقش دارند. تریکودرما با رقابت برای مواد مغذی و فضا، سنتز ترکیبات ضد قارچی و فعال کردن پاسخ‌های دفاعی گیاه، بروز بیماری‌های گیاهی را کاهش می‌دهد. تریکودرما در برابر بسیاری از مواد شیمیایی تولید شده توسط گیاهان برای دفاع از خود مقاوم است، که به آن کمک می کند تا ریشه ها را بدون تداخل با سایر میکروب های مفید تحت اختیار گیرد کند.

نکته : قارچ تریکودرما در همزیستی با ریشه گیاه عمل می کند و با گیاه در رشد و مقاومت در برابر بیماری ها همکاری می کند.


قابلیت اختلاط قارچ‌کش تریکودرما

قارچ‌کش تریکودرما، قابلیت اختلاط با دیگر انواع قارچ‌کش‌های شیمیایی را ندارد و اختلاط آن با سموم دیگر منجر به آسیب جدی به محصولات کشاورزی می‌شود. در صورت هر گونه اختلاط حتماً تست اولیه سازگاری انجام شود.


مصرف قارچ تریکودرما روی چه عوامل بیماری زایی تاثیر گذار است؟

قارچ تریکودرما می تواند طیف وسیعی از پاتوژن های گیاهی از جمله قارچ ها، باکتری ها و ویروس ها را سرکوب کند. گونه های تریکودرما به طور قابل توجهی رشد میکروارگانیسم های بیماری زا گیاهی را سرکوب می کنند. از گونه رایج‌ترین قارچ‌هایی هستند که به‌عنوان عوامل کنترل بیولوژیکی (BCA) برای مبارزه با بیماری‌های عمده گیاهی استفاده می‌شوند. تریکودرما در القای مقاومت سیستمیک و موضعی در گیاهان بسیار کارآمد است که به سرکوب پاتوژن های گیاهی کمک می کند. همچنین می تواند با سنتز ترکیبات ضد قارچی و فعال کردن پاسخ های دفاعی گیاه، بروز بیماری های گیاهی را کاهش دهد.


قیمت کود قارچ‌کش تریکودرما

کود بیولوژیک تریکودرما  در بسته‌بندی ۱ لیتری در فروشگاه پتوس کود موجود است. جهت استعلام قیمت و موجودی می‌توانید از طریق واتساپ شماره‌های درج شده در سایت با ما در ارتباط باشید.


خرید کود قارچ‌کش تریکودرما

جهت خرید کود بیولوژیک تریکودرما می‌توانید سفارش خود را از طریق سایت پتوس کود  ثبت کنید یا از طریق شماره واتساپ‌های داخل سایت نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمائید.

فروشگاه کشاورزی پتوس کود

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کود زیستی حاوی قارچ تریکودرما هارزیانوم ۱ لیتری”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *