سم قارچ کش پنکونازول (توپاس)سینجنتا سوئیس

970,000 تومان

10 عدد در انبار

سم قارچ کش توپاس سینجنتا ۲۰۰ سی سی


نوع:مایع


سایز بسته‌بندی:۲۰۰سی سی


مناسب برای مقابله با:سفیدک پودری, قارچ


قابلیت مصرف:محلول‌پاشی


برند:سینجنتا


وارد کننده و توزیع کننده :شرکت رها اندیش کاوان


سم قارچ کش پنکونازول (توپاس) چیست و چگونه مصرف می شود؟

پنکونازول یک قارچ کش سیستمیک و متعلق به گروه تری آزول هاست که با اثرات حفاظتی و درمانی قارچ های پاتوژن را از بین می برد.

این سم پس از محلول پاشی از طریق برگ ها جذب گیاه شده و در کل ساختار گیاه پخش می شود و با مهار سنتز ارگوسترول از رشد قارچ های بیماریزا جلوگیری می کند.

پنکونازول با نام تجاری توپاس نیز شناخته می شود و برای کنترل و درمان سفیدک سطحی درختان میوه دانه دار، انگور، سبزیجات و گیاهان زینتی مورد استفاده قرار می گیرد.

توپاس از تشکیل هوستاریوم و توسعه قارچ بیمارگر در گیاه جلوگیری میکند


توپاس به دو طریق مانع توسعه قارچها میشود:

۱_مانع بیوسنتز ارگسترولهای دیواره سلولی میشود.

۲_ایجاد اختلال در دیمتیلاسـیون استروییـدها مینماید. که در نهایت مانع تشکیل هوستوریوم و نفوذ آن به داخل سلول های گیاهی میشود. توپاس در بسیاری از کشورهای دنیا برای کنترل انواع سفیدک های پودری و زنگ در محصولات کشاورزی همچون انواع سبزی و صیفی، سیب، انگور، تنباکو و گیاهان زینتی استفاده میشود و کشاورزان به واسطه تاثیر منحصربفرد آن از توپاس رضایت کامل دارند. توپاس علاوه بر خاصیت سیسـتمیکی آکـروپتالی دارای خاصیت ترانسـلامینـار نیز میباشد و چنانچه روی سطح برگ اسپری شود قادر است به پشت برگها نیز انتقال یابد. این خاصیت باعث کنترل قارچ ها در پشت و روی برگها شده و تاثیر قارچکشی را به شدت افزایش میدهد. توپاس به سرعت توسط برگها و اندامهای سبز گیاه جذب شده و برای مدت طولانی خاصیت محافظتی خود را حفظ مینماید. در تحقیقات آزمایشگاهی ثابت شده نزدیک به ۴۰ درصد از توپاس تنها 30 دقیقه پس از مصرف جذب گیاه میشود و ۲۴ ساعت پس از مصرف 100 درصد از ماده موثره در داخل گیاه یافت شده است. توپاس گزینه مناسبی جهت استفاده در مدیریت تلفیقی آفت میباشد .همچنین توپاس برای گیاه کاملا بی خطر بوده و اثر سویی نیز بر روی عوامل مفید ندارد.


کاربرد سم قارچ کش توپاس

این سم با دخالت در سنتز استرول های دیواره سلولی رشد قارچ های مهاجم را متوقف کرده و از دی متیلاسیون استروئیدها نیز جلوگیری می کند. پنکونازول با مهار بیوسنتز ارگوسترول دیواره سلولی و تشکیل هوستوریوم مانع از گسترش عوامل بیماریزا می شود. این قارچ کش از طریق برگ جذب شده و از طریق آوندها در سراسر گیاه انتشار می یابد و اثرات حفاظتی خود را اعمال می کند.

توپاس جهت درمان سفیدک پودری یا سفیدک سطحی ، زنگ و لکه سیاه در گیاهان زینتی ، انگور ، درختان میوه حاوی دانه و هسته و همچنین سبزیجات مورد استفاده قرار می گیرد. برای کسب بهترین نتیجه این قارچ کش باید در مراحل اولیه توسعه بیماری مصرف شود.

از دیگر مصارف این قارچ کش می توان به پيشگيری و كنترل پاتوژن­های خانواده ‌ Ascomycetes ، Basidiomycete، Deuteromycetes در انگور، درختان ميوه‌ ، گياهان زينتی و سبزيجات اشاره کرد.

سفیدک پودری چیست؟

حتما شما نیز با گاهی اوقات با علائم سفید شدن برگها در گیاهان مختلف از جمله درختان میوه روبه روشده اید، چیزی شبیه به پودر سفید رنگ رنگ که روی برگ را پوشانده و با کشیدن دست روی آن پاک می شود اما علائم زردی برگ زیر آن مشاهده می شود، این پودر سفید رنگ در واقع ریسه های قارچهای سفیدک پودری هستند.

قارچهای سفیدک پودری ریسه ای خود را روی سطح برگ توسعه داده و برای تغذیه از برگ اندامهایی میخ مانند به نام هوستوریوم تولید کرده و به داخل بافت گیاه می فرستند و تنها از طریق این هوستوریومها مواد غذایی و عناصر مورد نیاز خود را دریافت می کنند.

جالب است بدانید برخلاف بسیاری از بیمارگرهای قارچی که پارازیت اختیاری هستند این بیمارگر پارازیت اجباری بوده و بنابراین به هیچ عنوان روی محیط کشت مصنوعی و یا بدون میزبان در طبیعت زنده نمی ماند مگر اینکه تولید کلیستوتسیوم یا اندام مقاوم کرده باشد.


نحوه و زمان مصرف سم قارچ کش پنکونازول (توپاس)

مقدار مصرف این سم ۵۰-۱۲۵ ميلی ‌ليتر در هكتار بوده که باید با۸۰۰ تا ۱۶۰۰ ليتر آب به ازاء هر هکتار رقیق شود. زمان مصرف توپاس به محض مشاهده اولين علائم آلودگی است و می توان در صورت لزوم ۱۴-۱۸ روز بعد مجددا سمپاشی را تكرار کرد. دوره کارنس یا فاصله زمانی آخرين سمپاشی تا برداشت محصول ۱۴ روز است.

پنکونازول با اكثر حشره‌ كش ­ها و قارچ‌ كش­ ها از جمله كاپتان و سولفور قابل اختلاط است و در صورت نياز به تكرار سم پاشی مصرف آن با فاصله ۱۰ روز و همچنین ۵۰ تا ۸۰ روز پس از هرس توصیه می شود که طی این دوره نباید از قارچ کش دیگری استفاده کرد.


زمان استفاده از سم قارچ‌کش پنکونازول در انگور:

نوبت اول: یک هفته بعد از باز شدن جوانه‌ها

نوبت دوم: پس از ریختن گلبرگ‌ها و تشکیل میوه

نوبت سوم: ۱۰ تا ۱۵ روز بعد در صورت نیاز


قابلیت اختلاط سم پنکونازول (توپاس)

سم پنکونازول آریا شیمی را می‌توان با اکثر قارچ‌کش‌ها و حشره‌کش‌های پرکاربرد مخلوط کرد. اما بهتر است همیشه قبل از مخلوط کردن، تست اولیه سازگاری بر روی تعداد محدودی از گیاهان انجام گیرد.


قیمت سم پنکونازول (توپاس) سینجنتا

سم قارچ‌کش پنکونازول سینجنتابه‌صورت قوطی ۲۵۰ میلی‌لیتری در فروشگاه پتوس کود موجود است. جهت استعلام قیمت و موجودی می‌توانید از طریق واتساپ شماره‌های درج شده در سایت با ما در ارتباط باشید.


خرید سم توپاس سینجنتا

جهت خرید سم قارچ‌کش پنکونازول سینجنتا می‌توانید سفارش خود را از طریق سایت ثبت کنید یا از طریق شماره واتساپ‌های داخل سایت نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمائید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “سم قارچ کش پنکونازول (توپاس)سینجنتا سوئیس”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *