سم قارچ کش مانکوزب کورماندل هند واردات رها اندیش کاوان ۱ کیلویی

359,000 تومان

11 عدد در انبار

قارچ کش مانکوزب هندی رها اندیش کاوان


سم قارچ کش مانکوزب ۸۰ درصد کوروماندل هندی


حالت: جامد

نحوه اثر: تماسی

نوع بسته‌بندی: بسته

وزن: ۱ کیلوگرم

شرکت واردکننده: رها اندیش کاوان

شرکت سازنده: کوروماندل

تولید کشور: هند


قارچ‌کش مانکوزب چیست؟

قارچ‌کش مانکوزب کوروماندل هندی ۸۰ درصد نوعی قارچ‌کش با خاصیت تماسی و حفاظتی است. مصرف این قارچ‌کش نوعی پوشش بر روی برگ گیاه ایجاد می‌کند. به این ترتیب موجب می‌شود که عوامل قارچی نتوانند به داخل بافت گیاه نفوذ کنند.

همچنین سم قارچ‌کش مانکوزب ۸۰ درصد دارای خاصیت حفاظتی و پیشگیری‌کننده هم می‌باشد. به این طریق که می‌تواند آنزیم‌های سیکل تنفسی را غیرفعال کند و در نتیجه باعث ایجاد اختلال در متابولیسم چربی و فرآیند تنفسی شود.


دوره کارنس سم مانکوزب کوروماندل هندی

دوره کارنس برای سموم عبارت از مدت زمانی است که می‌توان میان آخرین سم‌پاشی و برداشت محصول فاصله انداخت. پس از اتمام این دوره امکان برداشت محصول با خیال راحت و اطمینان از عدم وجود اثرات سم وجود دارد. حداقل زمان لازم برای طی دوره کارنس در سم قارچ‌کش مانکوزب هندی بین یک هفته تا ده روز می‌باشد.


زمان مصرف قارچ‌کش مانکوزب کوروماندل هندی

به طور کلی از آنجایی که سم مانکوزب کوروماندل هندی ۸۰ درصد در زمره قارچ‌کش‌های سیستمیک قرار می‌گیرد، بهتر است زمانی از آن استفاده شود که گیاه درگیر بیماری شده است. در چنین حالتی این قارچ‌کش به عنوان درمان برای بیماری قارچی گیاه در نظر گرفته می‌شود.

در عین حال، این نوع قارچ‌کش دارای خاصیت پوششی و حفاظتی نیز می‌باشد. بنابراین می‌توان از آن برای پیشگیری از ابتلای گیاه به بیماری قارچی استفاده کرد. اگر قصد دارید از سم قارچ‌کش مانکوزب کوروماندل هندی برای پیشگیری استفاده کنید، توصیه می‌شود در ابتدای هر فصل نسبت به سم‌پاشی اقدام کنید.


مقدار مصرف و نحوه استفاده از قارچ‌کش مانکوزب کوروماندل هندی

اولین نکته در مورد استفاده از قارچ‌کش مانکوزب آن است که بدانیم نحوه مصرف این قارچ‌کش به چه صورت است. توجه داشته باشید که مصرف آن به دو صورت سم‌پاشی و بذرمال است.

موارد اصلی مصرف آن برای پیشگیری یا درمان برق زدگی نخود، لکه آجری بادام، سیاهک پنهان گندم، بوته میری کدوئیان، بوته میری گلایل، کنه نقره‌ای مرکبات، سفیدک داخلی توتون، سفیدک داخلی یونجه، سفیدک داخلی رز و زنگ میخک می‌باشد.


قابلیت اختلاط قارچ‌کش مانکوزب

یک نکته بسیار مهم که در هنگام استفاده از قارچ‌کش مانکوزب حتماً باید به آن دقت داشته باشید آن است که این نوع قارچ‌کش با اکثر آفت‌کش‌های معمولی سازگاری دارد. بنابراین می‌توانید با نظر کارشناس مربوطه آن را با سایر آفت‌کش‌ها مخلوط کرده و سپس مصرف نمائید.

هرچند باید دقت داشته باشید که سم مانکوزب با آهک و انواع سموم و آفت‌کش‌های قلیایی واکنش نشان می‌دهد و به همین دلیل بهتر است از مصرف آن همراه و همزمان با این موارد خودداری کنید.

ضمن اینکه کارشناسان توصیه می‌کنند ابتدا تست اختلاط را بر روی تعداد محدودی از گیاهان مورد نظر انجام دهید و سپس اقدام به سم‌پاشی در سطح وسیع کنید.


راهنمای مصرف قارچ کش مانکوزب هندی

برای کنترل سیاهک پنهان گندم، ضدعفونی بذر را به نسبت 2 کیلوگرم برای هزار کیلوگرم گندم استفاده کنید. برای کنترل لکه آجری بادام، سمپاشی به نسبت 2 کیلوگرم در هزار لیتر آب انجام می شود. نوبت اول سمپاشی پس از ریزش گل برگ‌ها و نوبت‌های بعدی به فاصله 12 روز بعد انجام می گیرد. جهت کنترل برق زدگی نخود، ضدعفونی بذر و سمپاشی به نسبت 2 در هزار صورت می‌گیرد. برای مقابله با سفیدک داخلی یونجه، رز و توتون، سمپاشی به نسبت 2 کیلوگرم در هکتار انجام می‌شود. همچنین برای کنترل بوته میری کدوییان، کاربرد 10 گرم قارچ کش مانکوزب هندی در هر گودال کاشت توصیه می‌شود.


احتیاط های لازم

در ایران مصرف این قارچ‌کش روی سبزیجات و صیفی‌جات ممنوع است.


ملاحظات زیست محیطی

برای ماهی‌ها و سایر آبزیان زیان آور است، لذا از آلوده کردن آب‌های سطحی و نهرها با این ماده شیمیایی یا ظرف سم باید اجتناب نمود.


قیمت قارچ‌کش مانکوزب کوروماندل هندی

قارچ‌کش مانکوزب ۸۰ درصد هندی به‌صورت بسته ۱ کیلوگرمی در فروشگاه پتوس کود موجود است. جهت استعلام قیمت و موجودی می‌توانید از طریق واتساپ شماره‌های درج شده در سایت با ما در ارتباط باشید.


خرید قارچ‌کش مانکوزب کوروماندل هندی

جهت خرید سم قارچ‌کش مانکوزب ۸۰ درصد هندی می‌توانید سفارش خود را از طریق سایت پتوس کود ثبت کنید یا از طریق شماره واتساپ‌های داخل سایت نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمائید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “سم قارچ کش مانکوزب کورماندل هند واردات رها اندیش کاوان ۱ کیلویی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *